Keywords, ofwel zoekwoorden, zijn woorden die je in je webteksten verwerkt met als doel via zoekmachines zoals Google gevonden te worden op deze woorden. In de regel is het goed om keywords te gebruiken in de titel, aanhef, middenstuk en slot van een tekst, maar het overdreven gebruik maken van keywords wordt afgeraden. Het is natuurlijk de bedoeling dat bezoekers bij jouw website uitkomen die via Google of andere zoekmachines op zoek zijn naar een onderwerp waar jij wat van op je website hebt staan.
Om binnen Google gevonden te worden is het nodig om eerst de keywords ofwel zoekwoorden te kennen. Met behulp van het Google Adwords Keyword Tool is het mogelijk om de meest populaire zoekwoorden te vinden. Deze tool stelt je in staat om een zoekwoord in te vullen en Google geeft vervolgens als resultaat hoe vaak mensen dat woord en/of aanverwante zoekwoorden gebruiken.
Prosperbiz-websites maakt bij het vervaardigen van websites voor onze klanten gebruik van de Google Adwords Keyword Tool. Het geeft ons inzicht in zoekgedrag van mensen, waardoor wij de teksten van jouw website zo kunnen inrichten, dat de kans om gevonden te worden is vergroot.