Uit recent onderzoek uitgevoerd onder 100.000 bedrijven is gebleken:52,4% van het
Nederlandse bedrijfsleven heeft nog geen website! Daarmee laten zij onvoorstelbaar veel potentiële omzet
liggen.
Daarnaast is het zo dat de mate van invloed in de marketing & sales funnel aangrijpend is gewijzigd. 57% van de potentiële klanten zoekt
tegenwoordig eerst op internet of een product wel geschikt is,nog voordat ze met een verkoper contact
opnemen!
Meer dan 70% van de mensen die iets opzoekt op het internet, doet dat via mobiele apparaten. Websites moeten altijd geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, anders heb je er
niets aan.
De gemiddelde aandachtsspanne van de mens is gedaald van 12 sec in 2000 naar 8 sec in 2016. Klanten willen daarom absolute eenvoud bij het aankoop proces.
Slechts 30% van de klanten maakt een besluit op basis van rationele afwegingen! Websites moeten veel meer inspelen op de emotionele zijde dan de rationele zijde.